• Movie slide 1
  • Movie slide 2
  • Movie slide 3
ads
تبلیغات
درخواست فیلم

فول آرشیو خوانندگان

دانلود فیلم Son of Saul 2015

دانلود فیلم Son of Saul 2015

دانلود فیلم Son of Saul 2015 با کیفیت BluRay

دانلود فیلم جدید Son of Saul 2015 با زیرنویس فارسی و لینک مستقیم

دانلود فیلم سینمایی Son of Saul 2015 از سرور جهان دانلود

دانلود فیلم Son of Saul 2015

نام فیلم : Son of Saul 2015

کیفیت: BluRay

ژانر: درام، هیجانی

محصول: مجارستان

کارگردان: László Nemes

زبان: مجارستانی

امتیاز: ۷٫۷/۱۰

بازیگران: Pilou Asbæk, Alex Høgh Andersen, Dar Salim, Tuva Novotny, Søren Malling, Charlotte Munck

خلاصه داستان:

در ظول جنگ جهانی دوم، در سال ۱۹۴۴، مردی به نام ساندرکوماندو  که در اردوگاه کار آشویتس  واقع در آلمان به سختی کار میکند، پسری را پیدا میکند که یقین دارد او پسرش است ولی آن پسر مرده است. اکنون ساندرکوماندو که یهودی است قصد دارد که جسد آن پسر را از دست نظامیان آلمانی خارج کند و بتواند آنرا مطابق با آیین دین یهود خاک کند، برای همین به دنبال یک خاخام  در میان کارگران اردوگاه می گردد …

جزئیات و عوامل سازنده فیلم Son of Saul 2015 :

نام فیلم :  Son of Saul 2015

ژانر فیلم :  درام , هیجان انگیز

امتیاز فیلم :  ۷٫۷/۱۰

امتیاز منتقدین :  ۸۹/۱۰۰

میانگین رای :  ‎۱۶,۲۳۵ نفر

رده سنی :  PG-13  – تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود.

کارگردان :  László Nemes

تهیه کنندگان :  Gábor Sipos , Gábor Rajna

نویسنده :  László Nemes , Clara Royer

موسیقی :  László Melis

فیلمبرداری :  Mátyás Erdély

تدوین :  Matthieu Taponier

بازیگران :  Pilou Asbæk, Alex Høgh Andersen, Dar Salim, Tuva Novotny, Søren Malling, Charlotte Munck

کمپانی های سازنده :  Hungarian National Film Fund , Laokoon Film Arts , Laokoon Filmgroup

کمپانی منتشر کننده :  Mozinet

محصول کشور :  مجارستان ( Hungary )

تاریخ اکران :  May 15, 2015

بودجه ساخت :  ۱٫۵ میلیون یورو

باکس آفیس :  ۵٫۶ میلیون دلار

زبان فیلم :  مجارستانی

زمان فیلم :  ۱۰۷ دقیقه

کیفیت فیلم :  Bluray 720p , Bluray 1080p

حجم فیلم :  ۷۰۰ مگابایت , ۱٫۵۰ گیگابایت

فرمت فیلم :  mkv
جوایز :

برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان

متن انگلیسی :

In October 1944, Saul Ausländer (Géza Röhrig), a Hungarian-Jewish prisoner in the German Nazi concentration and extermination camp Auschwitz, works as a Sonderkommando member. Amongst other duties, he must salvage valuables from the clothing of the dead, drag their bodies from the gas chambers, and scrub the floors immediately afterwards.

نقد و بررسی فیلم Son of Saul 2015 :

فصلی در جهنم چیزی‌ است که این فیلم هراسناک پیش‌نهاد می‌دهد. این فیلم هم‌چنین فرصتی است برای تفکر کردن در نحوه‌ی نمایش دادن هولوکاست، این‌که چه چیزهایی را می‌توانیم به‌وضوح نشان دهیم و آیا اصلاً چنین کارهای دهشتناکِ غیرقابل‌تصوری باید به‌تصویر درآیند. بحثی که حول این‌گونه فیلم‌ها وجود دارد این است که، جدایِ از نیت‌های اخلاقی موثر، خطر این‌که ممکن است حادثه را ناقص نمایش دهد وجود دارد. البته این اتهامی نیست که درباره‌ی «پسرِ سائول» صدق کند.

با هر معیاری، باز هم این فیلم فیلمی برجسته است، اما، به‌عنوان آغاز کار کارگردان، خارق‌العاده است. فیلم لاسلو نِمِس قدرتِ «بیا و بنگر/Come and See» الِم کلیموف را دارد، که حتماً الهام‌بخش ترتیب پایانی فیلم شده است، شاید هم‌راه با «بی‌سرنوشت/Fateless» لاجوس کُلتایی و کمی هم از جدیت بلا تار، که نِمِس دو سال دست‌یارش بوده است. با این تفاوت که نمس تا حدی نوعی روایت جنجالی را وارد کرده که مورد علاقه تار نیست.

«پسر سائول» در اردوگاه مرگِ «آشویتس بیرکِناو»[۱]، در ۱۹۴۴، واقع می‌شود و داستانِ یک زندانی مجاری یهودی به‌اسم سائول (با بازی گزا روریگ) را روایت می‌کند، که عضوی از «ساندِرکومَندو»[۲] است، گروهی از زندانیان که امتیازاتی غیرواقعی و تحقیرآمیز، با اندکی افزایش جیره‌ی غذا به آن‌ها داده می‌شد؛ در عوض، باید جسدها را از اتاق گاز به اجاق‌هایی که مخصوصِ سوزاندن اجساد بود، منتقل می‌کردند، و سپس خاکسترها را دور می‌ریختند. سائول در میان مردگان جسد پسرِ جوانش را می‌یابد و می‌کوشد در میان زندانیان خاخامی پیدا کند تا در خفا خاک‌سپاری مناسبی برای پسرش برگزار کند. او از خواهش، تهدید و رشوه، با جواهراتی که از اجساد می‌دزدد، استفاده می‌کند تا به هدفش برسد. ماموریت عاجزانه سائول همانند دیگر اتفاقات جاری در فیلم با همان ضرب العجل و زمزمه‌های خشک خشن باید انجام شود: یک قیام برنامه ریزی شده که اهداف سائول ممکن است باعث خاموش شدنش شود. و در تمام این مدت ساندِرکومَندو از طریق اخباری که زمزمه می‌شوند می‌دانند که قرار است توسط جلادان نازی‌شان در زمانی مقرر اعدام شوند.

در بیش‌تر زمانِ فیلم، نِمِس تصویر معذب سائول را در طول برداشتهایی طولانی، با تمرکز بر چهره او به ما نشان می‌دهد، به گونه‌ای که جزئیات اطراف و پس زمینه غالبا مات، غیر واضح و گذرا دیده می‌شوند. گاهی اوقات، برای پی بردن به موقعیت او، ما پشت او را، با علامت ایکسِ قرمز کشیده‌شده رویِ یونیفرمش، می‌بینیم. گویی تمام احساسات از چهره‌اش رخت بربسته‌اند. در این مورد، این‌طور به‌نظر می‌رسد که فیلم می خواهد نشان بدهد چهره‌ی یک بازمانده چه شکلی است، و البته چهره‌ی کسی که نجات نیافته: چهره‌ای عاری از صفات انسانی. [نمایش] سائول، در لحظات پایانی، برای بیانِ هدف دیگر فیلم است: این پاسخ‌گونه‌ای است که نِمِس به سؤال اخلاقی «چگونه اتفاقاتی را در درونِ ترس و وحشت روایت کنیم و به‌طریقی خودِ وحشت را نشان ندهیم؟!» می‌دهد.

یکی از نکات ویرانگر و عمیقاً شوکه‌کننده‌ی فیلم این است که با صحنه‌ی اتاق گاز آغاز می‌شود. شاید، اگر فیلم‌ساز دیگری بود، تصمیم می‌گرفت [به‌عکس] با چنین صحنه‌ای فیلم را خاتمه دهد، یا، پیش از نشان دادن آن، نمایش تمام می‌شد. فیلم نِمِس ترجیح می‌دهد قدری دیرتر به ما بفهماند که این چیزی است که اتفاق می‌افتد. با نگاهی اجمالی به انتهای قاب، که تقریباً با صورت سائول پوشانده شده، متوجه این نکته می‌شویم. زندانیان برهنه‌اند و طوری آن‌ها را گرد آورده‌اند که گویی جزئی از کاری شیطانی‌اند: مأموران نازی مدام، با یاوه‌گویی‌هایی از این دست که قرار است چه‌طور به آن‌ها غذا و لباس داده شود و آن‌ها را به‌عنوان صنعتگر به‌کار گیرند، فریبشان می‌دهند. حقیقت تلخ این است که تجسم ساندرکومندو تفوق این مسئله و فریب دادن و اغواگری یاری می‌رساند. این نمایش شرارت محض است.

همه چیز باید پنهان باشد؛ به‌طریقی، خود فیلم نیز. دلیل دیگرِ نماهای نزدیک نِمِس این است که ما، تماشاگران، باید برای شنیدن توطئه‌ها نزدیک شویم. صحنه‌ی احساسی دیگر زمانی رخ می‌دهد که سائول در کنار دریاچه، جایی که خاکسترها را دور می‌ریزند، با زندانی دیگری روبه‌رو می‌شود. مأمور آلمانی که به‌زبان مجاری شوخی می‌کند با صورتی دراز و کشیده شباهتی به شخصیت خشک «رالف فاینس» در فیلم «فهرست شیندلر» دارد.

پسر سائول زمانی در سینما به‌نمایش درآمده که، با ترمیم فیلمی قدیمی که هیچکاک نیز در ساخت آن نقش داشته و اخیراً با نام «شب فرا می‌رسد/Night Will Fall» بازسازی شده، مبحث «سینما و هولوکاست» احیا شده است.

ژان‌ـ‌لوک گدار معتقد است که بزرگ‌ترین شکست سینما مستند نکردن هولوکاست، با امیدِ جلوگیری کردن از وقوع [مجدد] آن، است. در زمان ما، فیلم مهم «شوآ/Shoah» از کلود لانزمن، نزدیک‌ترین و بهترین موفقیت به‌دست‌آمده است، و دلیلش، صداقت و وضوح مدارک آن است که از مکانیزم‌های (بالقوه سهل‌الوصول) نمایشی بی‌نیازش می‌کند. فیلم نِمِس توانسته است راهی برای خلق درامی شجاعانه و تندوتیز پیدا کند، گونه‌ای از شجاعت که شاید برای تماشای آن [هم] لازم است.

تصاویر مربوط به صحنه های فیلم Son of Saul 2015 :
جهت بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید

دانلود فیلم Son of Saul 2015 دانلود فیلم Son of Saul 2015

دانلود فیلم Son of Saul 2015